Lirik Lagu Band Atau Penyanyi Musisi Indonesia Berdasarkan Huruf Abjad
0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Kata Kata Bijak Penuh Makna


Kata Kata Bijak. kumpulan kata kata bijak penuh makna  bisa memberikan suasana semangat hidup dan  motivasi untuk melangkah ke depan menjalani hidup. Kata  Kata Bijak itu  sering kali tercipta di dasari dengan peristiwa yang sangat berkesan sehingga memunculkan sebuah kata kebijaksanaan yang kemudian di ungkapkan dalam Kata Kata Bijak yang penuh makna. dan di jadikan sebuah kata pegangan hidup untuk motivasi oleh orang lain.

  • Orang - Orang Yang Telah sukses belajar cara membuat mereka melakukan Diri Hal Yang Harus dikerjakan ketika Hal ITU memang Harus dikerjakan, entah mereka menyukainya atau Tidak.

Manusia yang berhati suci adalah manusia yang banyak menangis daripada ketawa. Didiklah hati dengan keihklasan dan kesucian agar liku-liku kehidupan ini menjadi lebih bermakna dan mengikuti arus perubahan kedewasaan.

  • "Ini bukan apa yang terjadi pada Anda. Itu apa yang Anda lakukan tentang hal itu "Tidak menjadi Hal Yang Penting apa Yang menimpamu/terjadi padamu, namun Yang Penting adalah bagaimana menyikapi Kamu Hal Yang terjadi padamu ITU..

Makna kata bijak berikut MENURUT Yang Saya artikan "Misal ketika Kita menerima suatu Masalah. Yang terpenting adalah bagaimana menyikapi secara positif Kita Masalah ITU, murah apa Yang Kita lakukan sesudah Kita menerima Masalah ITU.

  • Jangan Takut UNTUK Melepasnya, Jika Yang Di Berikan Cuma Menyakitimu.

Orang Yang Selalu Menemukan Alasan UNTUK Bersyukur Adalah Orang Yang Jauh Lebih Kuat Dari Orang Yang Selalu PADA Mencari Alasan 'tuk Mengeluh.

  • KARENA Kamu Tidak Tau Betapa Berharganya Yang Akan Menggantikannya

Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.

  • "Orang yang melakukan lebih dari dia dibayar untuk akan segera dibayar lebih dari dia"



Hanya Cinta Jangan Biarkan KARENA Terus Menerus Kamu Menunggu Tanpa Kamu juga Menyayangi Dirimu Sendiri.

  • Berdoalah Bukan Hanya Kamu KARENA Memiliki Keinginan, Tetapi Bersyukur Atas Segala Yang Telah Diberikan Kepadamu tuhan ..


Pengalaman Bukanlah Peristiwa Yang Terjadi Serangkaian PADA Diri Seseorang.

  • Agama menjadi sendi hidup, pengaruh menjadi penjaganya. Kalau tidak bersendi, runtuhlah hidup dan kalau tidak berpenjaga, binasalah hayat. Orang yang terhormat itu kehormatannya sendiri melarangnya berbuat jahat.

Melainkan Apa Yang Dilakukan Seseorang Yang Terjadi Atas Apa ....

  • Sungguh Benar Jika Kita Tidak Mengetahui Apa Yang Kita Miliki Sampai Kita Kehilangannya. Dan juga Kita Tak Tau Apa Yang Belum Pernah Kita Miliki Sampai Kita Mendapatkannya.

Cara menjadi di depan UNTUK memulai adalah SEKARANG. Jika memulai SEKARANG, tahun depan ANDA Akan Tahu BANYAK Hal Yang Tidak Diketahui SEKARANG, ANDA murah tak Akan Masa depan jika mengetahui Menunggu-nunggu ANDA.

  • Masalah hati nurani Dalam,, Pikiran pertamalah Yang Terbaik. Dalam, Masalah kebijaksanaan, pemikiran terakhirlah Yang Paling Baik.


Orang-Orang Hebat di bidang apapun Bukan baru bekerja KARENA mereka terinspirasi, namun mereka menjadi terinspirasi KARENA mereka Lebih suka bekerja. Mereka menyia-nyiakan Tidak UNTUK Menunggu Waktu inspirasi.


  • Kebanyakan Dari Kita Tidak mensyukuri apa Yang Sudah Kita miliki, tetapi Kita Selalu menyesali apa Yang Kita belum capai.

Musuh Yang Paling Berbahaya di Dunia Atas ini adalah penakut murah bimbang. Teman Yang Paling Setia, hanyalah keberanian murah keyakinan Yang teguh.

  • Sesuatu Yang belum dikerjakan, seringkali Tampak mustahil; Kita baru Yakin kalau Kita Telah berhasil melakukannya DENGAN Baik. Evelyn Underhill

Perbuatan - perbuatan salah adalah biasa BAGI Manusia, tetapi pura-pura perbuatan itulah sebenarnya Yang menimbulkan permusuhan murah pengkhianatan.

  • Jika Orang berpegang PADA keyakinan, Maka hilanglah kesangsian. Tetapi, jika Orang Sudah Mulai berpegang PADA kesangsian, Maka hilanglah keyakinan.

KARENA Cinta Manusia Akan dirinya, tersembunyilah baginya AIB dirinya; Tidak kelihatan olehnya walaupun Nyata. Kecil di pandangnya walaupun bagaimana besarnya.

  • Belajarlah Dari Orang kesalahan lain. ANDA tak dapat Hidup Cukup lama melakukan UNTUK ITU SENDIRI Semua kesalahan.

Mengetahui sesuatu dan memahami segala sesuatu adalah lebih baik daripada mengetahui segala sesuatu, tetapi tidak memahami sesuatu.


  • Sabar adalah jalan keluar bagi orang yang tidak bisa menemukan jalan keluar.


Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu telalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan orang.

  • "Sukses Bukan Datang Dari apa Yang Kita ketahui, melainkan Dari Kita kenal siapa Yang murah bagaimana membawa Diri Kita Masing-Masing terhadap Orang tersebut." (Lee Iacocca, CEO Mobil Chrysler eropa)

"Satu-satunya cara menjadikan Diri ANDA UNTUK tak tergantikan adalah menjadikan Diri ANDA dapat digantikan." (Diambil Dari 21 Hukum kepemimpinan, John C Maxwell)

  • Tiada siapa yang paling pandai dan paling bodoh di dunia ini kerana setiap yang pandai itu boleh menjadi bodoh dan setiap yang bodoh itu boleh menjadi pandai.

Tiada manusia yang berjaya dalam semua yang dilakukannya dan kewujudan kita ini sebenarnya mesti menempuh kegagalan. Yang penting ialah kita tidak menjadi lemah semasa kegagalan itu terjadi dan kekalkan usaha hingga ke akhir hayat.  ( Joseph Conrad )

  • Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR. Teman yang paling akrab adalah AMAL. Pengawal peribadi yang paling waspada DIAM. Bahasa yang paling manis SENYUM. Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK.

Kekuatan itu tidak terbina di atas bilangan yang ramai, tetapi kekuatan itu terbina di atas keyakinan dan optimis seseorang dan keserasian berkumpulan.

  • "UNTUK menjatuhkan Orang, ANDA Harus Jatuh Bersama mereka. Sebaliknya, ketika mengangkat Orang ANDA, ANDA pun ikut terangkat. "

Kegagalan dalam kemuliaan lebih baik daripada kejayaan dalam kehinaan.Memberi sedikit dengan ikhlas pula lebih mulia dari memberi dengan banyak tapi diiringi dengan riak.


  • Orang-orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal-hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik dari setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


Sifat peribadi yang kukuh adalah aset kita yang paling hebat kerana ia kuasa yang membolehkan kita berhadapan dengan kecemasan.


  • Memohon doa kepada Tuhan adalah laksana samudera yang dapat mencapai setiap sudut pantai keperluan hidup manusia.


Jika anda mahu membuat sesuatu, anda akan cari jalan. Jika anda tidak mahu membuat sesuatu, anda akan cari alasan.

Bookmark and Share it:

1 komentar:

  • Yanz Alone says:
    March 28, 2013 at 3:34 PM

    makasih infor masinya moga aku bisa menahan rasa sakit selama aku hidup...
    aku yakin tuhan akan memberi jalan untuk aku mengerti keu adaan..

Post a Comment